Dus je wilt een goede eerste online indruk?

Eigenlijk heb je ook geen keuze. Want laten we eerlijk zijn. Zonder goede website hebben de meeste bedrijven eigenlijk weinig kans om een klant voor zich te winnen.

Het merendeel van de klanten gaat zich namelijk eerst online oriënteren op een product of dienst voordat ze contact opnemen met een bedrijf. Als dan een klant je website weet te vinden krijg je maximaal 15 seconden om een goede eerste indruk te geven. Lukt dit niet binnen deze tijd dan is de klant alweer vertrokken. Over oppervlakkig gesproken…

Het draait om verwachtingen

Je zou inderdaad bijna denken dat mensen oppervlakkig zijn. Maar dat is het niet. Mensen hebben een verwachting bij een product of een dienst. Deze verwachting is ontstaan door een eerdere ervaring met dat product of die dienst. Een ervaring kan direct zijn (eerder gekocht) of indirect (gezien of gehoord). Zo’n ervaring heeft een mentaal beeld gecreëerd bij de klant. Tijdens een zoekactie op het internet gebruikt de klant dit beeld om het kaf van het koren te scheiden. Want door het enorme aanbod op het internet ontstaat keuzestress bij de klant. En daarom grijpt de klant terug op herkenbare patronen. Bijvoorbeeld: “Is deze website betrouwbaar, voldoet de uitstraling aan de verwachtingen die ik al heb, is snel duidelijk of het product of de dienst voor mij geschikt is etc.” Daarom is de look & feel en de content van je website zo belangrijk.

Content is king but the look& feel is emperor

Wat ik hierboven in mijn beste steenkool engels wil zeggen is dat de content van een website belangrijk is maar dat de look & feel het verschil maakt of een bezoeker na 15 seconden blijft of weer vertrekt. 

De look & feel van een website bestaat uit het beeld, de kleuren en de tone-of-voice. Deze elementen gezamenlijk zorgen ervoor dat een klant een gevoel van vertrouwen en herkenning ervaart. Beeld is hierbij de ideale informatiedrager. We nemen visuele informatie namelijk 600.000 keer sneller op dan geschreven informatie. Daarbij kan beeld beter imago en emotie overdragen. Dit zijn, volgens wetenschappelijk onderzoek, de belangrijkste factoren bij de meeste aankopen.

Best belangrijk dus om het juiste beeld te kiezen. Best lastig ook.

 

Geen nood. Ik help je graag bij het creëren van de passende look & feel van je website. Daarnaast zorg ik dat je teksten de tone-of-voice hebben die bij je product of dienst passen. 

SEO en SEA: oftewel hoe word je gevonden?

Door middel van Search Engine Optimisation (SEO) zorg ik dat je website semantisch en tekstueel geoptimaliseerd wordt om beter geïndexeerd te worden door zoekmachines op het internet. Da’s een hele mond vol. Maar kort gezegd help ik dat je website beter gevonden wordt op Google aan de hand van specifieke zoekwoorden. 

Ik verricht hierbij geen wonderen, je komt bijvoorbeeld als kledingwinkel niet meteen bovenaan in Google te staan door het woord “spijkerbroek” een paar keer op je website te vermelden. Dit proces heeft tijd nodig. Een gedegen analyse van de zoektermen waarop jij gevonden wil worden is ook vereist. 

Bij het adverteren via Adwords (SEA) kan ik je helpen met het schrijven van korte pakkende advertentieteksten en het inrichten van advertentiecampagnes. 

Nieuwsgierig geworden?

Laten we dan een afspraak maken. Ik kom vertellen wat ik voor je kan betekenen en hoe we de online presentatie van jouw bedrijf kunnen afstemmen op jouw doelgroep.

In ruil daarvoor krijg ik een lekkere kop koffie. Een koekje erbij mag ook.