SCCH staat voor sternocostoclaviculaire hyperostose.
Het is een zeldzame chronische botaandoening die veroorzaakt wordt door een ontsteking van bepaalde delen van de borstkas. In Nederland zijn ongeveer 80 patiënten daadwerkelijk gediagnosticeerd met SCCH. Het ware aantal is waarschijnlijk groter.
SCCH is ook de naam van een vereniging die zich inzet om de SCCH patiënten met elkaar in contact te brengen en te informeren over de ziekte, alsmede over nieuwe inzichten in diagnostiek en behandeling. Een ander belangrijk doel van de vereniging is het vergroten van de bekendheid over SCCH bij artsen en bij reumatologen in het bijzonder.
De opdracht
De opdracht van SCCH was: “Ontwerp een logo dat een strakke tijdloze uitstraling heeft en dat het meest kenmerkende element van deze ziekte weergeeft, nl. de “stierenkop” REDmarketing mocht deze uitdaging aangaan, met bovenstaand resultaat.
Na een gedegen selectieprocedure heeft SCCH uit diverse ontwerpen, unaniem dit ontwerp gekozen.

Hieronder enkele citaten van SCCH:
“Geweldig dat er zo snel alweer nieuwe ontwerpen zijn! Goed werk van Herbert.”
“Ik ben het met jullie eens , Herbert doet fantastisch werk.”
“alle waardering en lof hiervoor en dat geldt ook zeker voor het werk en de inzet van Herbert!”
” super dat het logo al zo snel beschikbaar was!”