Je wilt opvallen tussen jouw concurrenten!
In de huidige markt is het als bedrijf of professional niet eenvoudig om op te vallen tussen je concurrenten. Unieke producten of diensten zijn zeldzaam, vaak gaat het om variaties van hetzelfde. Hoe val je op en maak je je doelgroep duidelijk dat jouw aanbod hun verlangens bevredigt?
Nou, door het formuleren van een onderscheidende boodschap en een goede analyse omtrent de bewuste en onbewuste behoeften van jouw doelgroepen ben je in staat om structureel de juiste online / offline communicatie- of reclamemiddelen in te zetten die jouw bedrijf boven je concurrenten laten uitstijgen.
Easy toch?
Mocht je dat toch een beetje lastig vinden, dan ben je niet alleen. De meeste ondernemers worstelen hiermee. Maar geen nood want je hebt ons. Wij helpen je graag hierbij.
Branding, oftewel laat zien waar je voor staat.
Over het algemeen denken mensen dat branding gaat om logo’s, huisstijlen, adverteren en marketing. Tuurlijk, dat klopt ook maar slechts ten dele. Branding is veel meer dat dit. Branding voor een bedrijf is het omzetten van de waarden van dit bedrijf in een visueel en fysiek imago.
Want branding gaat over
- waarom je de dingen doet die je doet,
- over de manier waarop je met je doelgroep omgaat,
- in welke tone-of-voice je communiceert
- welke beleving jouw doelgroep van jouw bedrijf heeft vanuit een maatschappelijke context.
Phoe, dat is nogal wat. Maar gelukkig kan REDmarketing je hierbij helpen. Samen gaan we aan de slag om een passend imago te bouwen voor je bedrijf. We helpen je om branding consequent terug te laten komen in de advertenties die je plaatst, de e-mails die je stuurt, gesprekken die je voert (offline en online), bij je logo, typografie, huisstijl, visitekaartjes, etc. en de producten die je verkoopt.
"I love it when a plan comes together"
Onze favoriete tekst uit de 80-er jaren TV-klassieker "The A-Team". Want als "Hannibal Smith" dit riep dan wist je dat het weer goed kwam. Hannibal wist namelijk verdraaid goed dat je met een plan meer kans van slagen had dan zonder.
Dit gaat ook op als je je wil onderscheiden van je concurrenten door branding. Een planmatige aanpak is daarbij heel belangrijk. Er komt namelijk veel bij kijken om onderscheidend te zijn. Er moet een authentiek verhaal gecreëerd worden rondom jouw bedrijf. En dan nog de juiste mix bepalen tussen offline & online promotiemiddelen. En dan nog het daadwerkelijk uitvoeren van alle acties. Phoe...so much to do, so little time.